Jäsenyys ja jäsenedut

Meillähän on sama matka!
Seuraa nettisivuiltamme paikallisyhdistyksen tapahtumia. Järjestämme erilaisia tapahtumia erilaisille ihmisille.
Yhdistyksemme sai nuorta voimaa, kun nuorisotoimeen tuli viisi uutta jäsentä. He saivat samalla Jyty-Jopon. Minnekähän tulee seuraava Jyty-Jopo?
Jytyn jäsenenä voit vuokrata viihtyisiä jäsenhintaisia lomahuoneistoja ja -mökkejä ympäri vuoden eri puolelta Suomea. Jytyn loma-asuntoja on vuokrattavissa Levillä, Tahkolla, Rukalla ja Rönnäsissä. Kuvassa Tahkonpelto
Muista käyttää jäsenkorttiasi myös Jokiseudun Kirjapisteiden myymälöissä!

JYTY Ylivieskan työvoimajäsenet pääsevät uimaan Ylivieskan Liikuntakeskuksessa 3 € / kerta (max  1 x / vko). Laita nimi kassalla olevaan listaan.

Jos et käy uimassa, voit sen sijaan käyttää 5 euron avustuksen peleihin Liikuntakeskuksessa, esim. squash, tennis, keilaus. Näistäkin on listat Messissä ja keilahallissa.

Virkistysraha vuonna 2020 on 50 € / työvoimajäsen. Kerää kuitit talteen ja lähetä yhdellä kertaa rahastonhoitajalle esim. kuntourheilu, hieronta, retket, teatteri, konsertit ym. tapahtumista. Mukaan pankkitilin numero, johon avustus maksetaan.

Kymmenen hyvää syytä olla Jytyliiton jäsen - Jytyliiton tarjoamat edut

1. Jyty valvoo etujasi ja neuvottelee työehdoista ja palkoista

2. Käytössäsi on Ilmainen oikeusapu ja lainopillinen neuvonta palvelussuhdeasioissa

3. Työpaikallasi Jytyn luottamusmies ja paikallisyhdistyksesi aktiivit ovat käytössäsi ja helposti saavutettavissa

4. Vakuutusturvanasi työpaikalla Jytyn vastuu- ja oikeusturvavakuutus

5. Jytyn tarjoama koulutus on jokaisen jäsenen oikeus

6. Vapaa-ajan tapaturmavakuutus ja matkustajavakuutus turvaa kaikkialla

7. Kymmenen kertaa vuodessa työmarkkina- ja ammattiasioihin pureutuva liiton lehti

8. Tuntuvat pankki-, vakuutus-, mökki- ja hotelliedut sekä alennukset polttoaineista

9. Jäsenenä olet vakuutettu työttömyyden varalta omassa nopeassa työttömyyskassassa

10. Alhainen jäsenmaksu,  jonka  voit vähentää verotuksessa.

Jytyliiton jäsenedut löytyvät liiton sivuilta www.jytyliitto.fi, huomioi myös liiton lomamökit eri kohteissa! Lisäksi Jytyliitolla on useiden eri yhteistyökumppaneiden tarjoamia etuuksia.

Lue liiton lomamökkieduista ja varaamisesta seuraavasta linkistä: https://www.jytyliitto.fi/fi/jasenyys/jasenedut/lomamokit/Sivut/default.asp Jytyn lomamökkien varaus vuodelle 2020 alkaa 14.11.2019

Lomamökkien varaus vuodelle 2020 alkaa 14.11.2019. Ajalla 14.11.–28.11. varaavat ne jäsenet, jotka eivät ole aiemmin käyttäneet Jytyn lomamökkietua tai edellisestä varauksesta on kulunut 2 vuotta. Tämän jälkeen 29.11. alkaen varaus on mahdollista kaikille jäsenille.

Jytyn jäsenenä voit vuokrata viihtyisiä, jäsenhintaisia lomahuoneistoja ja mökkejä Levillä, Rukalla ja Tahkolla. Mökkejä voi vuokrata ympäri vuoden. Vuokrahinta sisältää talvikaudella 2 kpl viikon Hissilippuja / huoneisto, arvoltaan yhteensä noin 300 €. Tahkolla on vuokralaisten käytössä kesäisin Tahko Golf Club Oy:n Business Golfkortti, joka oikeuttaa yhdelle pelaajalle ilmaisen kierroksen per päivä ja kolmelle lisäpelaajalle alennettuun hintaan.

Lomamökkien varaukset tehdään suoraan kohteesta ja lomaviikot täytetään siinä järjestyksessä, kun varauksia tulee. Kaikkien mökkien majoitusvaraus on sitova.

Lue lisää Jytyn lomamökeistä!

Oman yhdistyksemme tarjoamat jäsenedut

Liiton kalenteri        Yhdistyksesi tarjosi sinulle vuoden 2019 Jytykalenterin, jonka sait liiton postittamana Jyty-lehden yhteydessä. Kalenteri on samalla tukeva tietopaketti, joka kulkee näppärästi mukanasi. Jos et ole jostain syystä saanut kalenteria, ota yhteyttä paikallisyhdistyksesi toimihenkilöihin.

HUOM! Vuonna 2020 ei kalenteria kuitenkaan enää julkaista johtuen vähentyneestä kysynnästä.

Virkistysmääräraha vuonna 2020 Virkistysmääräraha vuonna 2020 on 50 euroa. Maksutosite, jossa on yhteystietosi ja tilinnumerosi, lähetetään rahastonhoitajalle. Virkistysmäärärahan saa mm. työnantajien ja ammattiyhdistysten järjestämiin retkiin, paikallisiin teatterinäytöksiin, konsertteihin, tapahtumiin, kuntourheiluun kuten kuntosalimaksuihin sekä hierojalla käymiseen. Virkistysmääräraha on työvoimajäsenten käytössä (tyky-toimintaa).

JYTY Ylivieskan työvoimajäsenet pääsevät uimaan Ylivieskan Liikuntakeskuksessa 3 € / kerta  (max 1 kerta / vko). Laita nimi kassalla olevaan listaan.

Uinnin sijaan voit käyttää 5 euron avustuksen esim. tennikseen, sulkapalloon, squashiin tai keilailuun, Jytyn listat ovat Liikuntakeskuksessa.

Alennus kirjakauppaan Jokiseudun Kirjapiste Ky:n myymälät myöntävät 10 %:n alennuksen Jyty Ylivieskan jäsenille kaikista normaalihintaisista kirjoista. Ota jäsenkortti mukaasi, niin voit käyttää tämän edun! Jokiseudun Kirjapiste Info Ylivieska, Valtakatu 3, 84100 Ylivieska ja Info Haapajärvi, Kirkkokatu 5, 85800 Haapajärvi

TIEDOTUS ELÄKKEELLE JÄÄVILLE JÄSENILLE

Jytyn liittohallitus on päättänyt, että eläkeläisjäseniltä eli kannatusjäseniltä peritään jäsenmaksua paikallisyhdistyksen syyskokouksen päättämä summa.

Jyty Ylivieskan kannatusjäsenmaksu on 36 euroa vuodelle 2020 (tai 3 € / kk, jos ei ole koko vuotta eläkkeellä).

Kannatusjäsenmaksu maksetaan 31.1.2020 mennessä (jos olet koko vuoden eläkkeellä).

Jyty Ylivieska ry / Keski-Pohjanmaan Osuuspankki  FI71 5534 0540 0260 06

Emme lähetä tästä erikseen laskua, vaan maksu on täysin vapaaehtoinen. Eläkkeelle jäädessä varsinainen jäsenyytesi liitossa ja työttömyyskassassa päättyy, mutta voit jäädä kannatusjäseneksi Jyty Ylivieskan paikallisyhdistykseen.

Mitä kannatusjäsenmaksulla saa?

Maksettuasi kannatusjäsenmaksun eläkeläisjäsenenä voit osallistua yhteisiin tapahtumiimme kuten yhdistyksen kevät- ja syyskokouksiin sekä muihin tapahtumiin, jos niissä ei ole erikseen mainittu ”vain työvoimajäsenille”.  Lähetämme sinulle syksyllä jäsentiedote Sattuman, jossa tapahtumista tiedotetaan.

Voimassa on rajoitetusti myös Jytyliiton ja IF:in vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus. Lue tarkemmat ohjeet Jytyliiton sivuilta kohdasta ”Jäsenedut” tai suoraan IF:iltä.

Vakuutettuina ovat liiton kaikki alle 68-vuotiaat työvoimajäsenet ja toimihenkilöt, jotka asuvat vakinaisesti kalenterivuosittain yli kuusi kuukautta Suomessa ja joiden vakinainen kotipaikka on Suomessa ja jotka kuuluvat Suomen sairausvakuutuslain piiriin. Vakuutusturva on voimassa sen vuoden loppuun, jolloin vakuutettu täyttää 68 vuotta tai jää eläkkeelle.

Tapaturmavakuutuksesta korvataan vapaa-aikana sattuneita tapaturmia, mikäli niitä ei korvata johonkin lakiin perustuen.

Eläkkeellä oleva voi liittyä myös valtakunnalliseen Jytyn yhteistyöyhdistykseen Jyty-senioreihin. Liittyessäsi jäseneksi ja osallistuessasi aluekerhojen toimintaan olet edelleenkin tutussa seurassa ja mukana monipuolisessa toiminnassa. Lisätietoja netistä: http://jytyseniorit.jytyliitto.net/ tai senioriyhdyshenkilöltämme.

Jyty on vuosisadan liitto
Jyty on Suomen vanhin kunta-alan ammattiliitto, olemme toimineet pian lähes 100 vuotta.

Kymmenen hyvää syytä olla Jytyliiton jäsen - Jytyliiton tarjoamat edut

1. Jyty valvoo etujasi ja neuvottelee työehdoista ja palkoista

4. Vakuutusturvanasi työpaikalla Jytyn vastuu- ja oikeusturvavakuutus

5. Jytyn tarjoama koulutus on jokaisen jäsenen oikeus

6. Vapaa-ajan tapaturmavakuutus ja matkustajavakuutus turvaa kaikkialla

10. Alhainen jäsenmaksu,  jonka  voit vähentää verotuksessa.